Szkoła Podstawowa Nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem


Idź do treści

Dziennikarstwo

Zespół dziennikarski:

Kaczyński Andrzej kl. II c, Mirek Roksana kl. IV a, Przychodzeń Gabriela kl. V e, Antoniak Emilia kl. V e, Niewińska Marta kl. VI b, Wyszomirska Katarzyna kl. VI b, Ciecierska Weronika kl. VI d, Jabłońska Elwira kl. VI d, Mormol Michalina kl. VI d, Zamościńska Karolina kl. VI d, Gmitrzuk Julita kl. VI e, Mężyńska Karolina kl. VI e, Modzelewska Natalia kl. VI e, Wiktoria Roszkowska kl. IV a.

Opiekunowie:

mgr Ewa Kućmierowska – Mirek
mgr Agnieszka Porzezińska

TO, CO CHCIELIBYŚCIE WIEDZIEĆ…

Dnia 15 lutego 2010 roku przeprowadziłyśmy wywiad z panią dyrektor szkoły Małgorzatą Koc. Zobaczcie co z tego wynikło.

Ostatnio nasza szkoła przystąpiła do projektu "Akademia twórczości - przepustką do wymarzonej przyszłości".

  • Jaki jest jego cel?


  • Rzeczywiście nasza szkoła realizuje kolejny projekt zewnętrzny, finansowany ze środków unijnych. W tym roku szkolnym od 1 września 2009 roku do 31 marca 2010 roku realizujemy projekt z POKL "Akademia twórczości - przepustką do wymarzonej przyszłości". Celem projektu jest przede wszystkim wyrównanie szans edukacyjnych i społecznych uczniów naszej szkoły. Organizując dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, pragniemy rozwinąć możliwości twórcze naszych wychowanków, aktywność fizyczną, artystyczną i intelektualną.


  • Czy szkoła czerpie jakieś korzyści z owego projektu?


  • Korzyści czerpią przede wszystkim uczniowie realizujący projekt, bo to dla nich tworzy się dodatkowe szanse rozwoju. Szkoła natomiast pozyskała potrzebne pomoce dydaktyczne, sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, sportowy oraz stroje dla uczniów. Dzięki szerokim działaniom podejmowanym w ramach realizowanego projektu, nasza społeczność szkolna dobrze promuje się w środowisku.


  • Czy szkoła wcześniej uczestniczyła w tego typu projektach? Jeżeli tak, to w jakich?


  • Tak jest to już czwarty projekt realizowany ze środków EFS. W roku szkolnym 2007-2008 realizowaliśmy dwa projekty "Kreatywna Bajkoszkoła szczęśliwe dzieci wychować zdoła" oraz "Różne możliwości - równe szanse". W następnym roku szkolnym realizowaliśmy kolejny projekt "Każdy inny - wszyscy równi ".


  • Jaki był cel tych projektów i jakie szkoła odniosła z nich korzyści?


  • Każdy z nich miał za zadanie rozwinąć podstawowe umiejętności kluczowe ucznia, zarówno zdolnego jak i mającego trudności w nauce. Zależało nam również na poprawie sprawności fizycznej, rozwoju zainteresowań i kreatywności naszych wychowanków. Realizowane przedsięwzięcia przyniosły wiele korzyści takich jak: zadowolenie uczniów z udziału w atrakcyjnych zajęciach, wzrost wyników kształcenia oraz większa wiara we własne możliwości.


  • Czy w przyszłości, szkoła też będzie uczestniczyć w takich projektach?


  • Jak najbardziej. Przygotowujemy się teraz do udziału w kolejnym projekcie, który chcielibyśmy realizować w roku szkolnym 2010 - 2011.


  • Z których osiągnięć szkoły jest Pani najbardziej zadowolona?


  • Cieszą mnie wszystkie osiągane przez Was sukcesy, zarówno te duże jak i małe. Dumna jestem, gdy nasi uczniowie zajmują wysokie miejsca w różnorodnych konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych, czy też dobrze napiszą sprawdzian. Zadowolona jestem także, kiedy przykładowy Jaś z klasy II często niezdyscyplinowany, dobrze zachowywał się dziś na lekcji albo uczeń mający trudności w nauce otrzymał promocję do następnej klasy.


  • Czego według Pani powinno się wymagać od ucznia?


  • W każdym społeczeństwie obywatele mają swoje prawa i obowiązki. Tak też jest i w szkole. Podstawowym dokumentem regulującym te zagadnienia jest Statut Szkoły. Dlatego też wymagamy od uczniów postępowania i zachowania zgodnego z prawem szkolnym.


  • Jakie postanowienia miała Pani, gdy zaczynała pracę w szkole?


  • Rozpoczynając pracę w Szkole Podstawowej nr 1 w Wysokiem Mazowieckiem w 2004 roku na stanowisku dyrektora, chciałam stworzyć szkołę przyjazną i otwartą na ucznia. Szkołę, która daje szanse na własny rozwój, ale także jest miejscem, gdzie każde dziecko czuje się dobrze i bezpiecznie.


  • Które z większości zamierzeń udało się Pani zrealizować?


  • Sądzę, iż szkoła nasza jest placówką, która spełnia oczekiwania rodziców, uczniów oraz całej społeczności lokalnej. Mamy piękny obiekt z wyremontowanymi salami, dobrą kadrę pedagogiczną, bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych. Udało się nam również doposażyć szkołę w sprzęt komputerowy, sportowy, pomoce dydaktyczne. Sukcesywnie realizujemy cele i zadania zawarte w koncepcji pracy szkoły. Wszystko to sprawia, że dobrze spełniamy swoją rolę, a nasi uczniowie pochlebnie wypowiadają się o szkole.


  • Jakie ma Pani plany wobec szkoły na przyszłość?


  • Pragnę dalszego rozwoju naszej szkoły, zarówno w zakresie warunków lokalowych, jak i lepiej wyposażonych pracowni dydaktycznych. Marzą mi się pracownie interaktywne, wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem, do realizowanych w szkole przedmiotów.


Michalina Mormol kl. VI d
Weronika Ciecierska kl. VI d

Wywiad z uczniem, który uzyskał najwyższą średnią w szkole.

  • Redakcja: Jesteś najlepszą uczennicą w szkole. Twoja średnia wynosi 5,55. Czy jesteś z niej zadowolona?


  • Roksana Mirek: Tak, jestem bardzo zadowolona ze średniej, jaką uzyskałam na półrocze, tym bardziej, że jestem dopiero w IV klasie. A tutaj jest zupełnie inaczej niż w klasach młodszych. Uczy mnie wielu nauczycieli i każdy ma inne wymagania.


  • Redakcja: Czy myślałaś, że zostaniesz najlepszą uczennicą szkoły?


  • Roksana Mirek: Myślę, że każdy uczeń w szkole chciałby mieć bardzo dobre wyniki w nauce. Nie ukrywam, że ja też o tym marzyłam i bardzo się starałam. Po półrocznej ciężkiej pracy moje marzenie spełniło się. Jestem bardzo szczęśliwa.


  • Redakcja: Czy lubisz się uczyć?


  • Roksana Mirek: Tak, lubię się uczyć. Nauka nie sprawia mi problemów, a dobre oceny dają mi satysfakcję.


  • Redakcja: Jakie jest Twoje hobby?


  • Roksana Mirek: Mam wiele zainteresowań. Najbardziej lubię śpiewać, recytować i występować w różnych przedstawieniach. Moją pasją jest także rysunek, fotografia i grafika komputerowa. Chętnie również czytam ciekawe książki i czasopisma.


  • Redakcja: Jaki przedmiot lubisz najbardziej i dlaczego?


  • Roksana Mirek: Nie mam jednego ulubionego przedmiotu. Myślę, że na każdej lekcji mogę dowiedzieć się czegoś nowego i interesującego.


  • Redakcja: Kim chcesz zostać w przyszłości?


  • Roksana Mirek: Moje marzenia o przyszłości zmieniają się dość często. Chciałam już być modelką, aktorką, piosenkarką, grafikiem komputerowym. Teraz marze o tym, by zostać projektantką mody. A kim będę? Czas pokaże.


  • Redakcja: Jaki masz sposób na naukę?


  • Roksana Mirek: Myślę, że jest wiele różnych dobrych sposobów na naukę. Ja przede wszystkim uważam na lekcjach, a w domu utrwalam nowe wiadomości. Uczę się systematycznie i nie ograniczam swej wiedzy tylko do podręczników. Korzystam z wielu innych źródeł, jak Internet, książki popularno - naukowe, programy multimedialne.


  • Redakcja: Czy uczęszczasz na zajęcia dodatkowe, jeżeli tak, to jakie?


  • Roksana Mirek: Oczywiście uczęszczam na wiele różnych kółek zainteresowań. Są to zajęcia sportowe, taneczne, plastyczne, literackie, teatralne. Jestem też członkiem zespołu redakcyjnego szkolnej gazetki "Przerwa". Swoje umiejętności wokalne rozwijam na zajęciach chóru. Uczestniczę w programie eTwining. Uważam, że udział w tych zajęciach rozwija moje zainteresowania i uzdolnienia, a także pozwala mile i pożytecznie spędzić wolny czas.


  • Redakcja: Dziękujemy za udzielenie nam interesującego wywiadu.


  • Roksana Mirek: Dziękuję.


PRZYSZLI DZIENNIKARZE

Od niedawna w naszej szkole działa sekcja dziennikarska zajmująca się redagowaniem tej oto gazetki. Sekcja ta podzielona jest na różne grupy tematyczne z projektu „Akademia twórczości – przepustką do wymarzonej przyszłości”. Każda z nich zajmuje się czymś innym. Uczniowie przydzieleni do danej grupy piszą artykuły do gazetki szkolnej. Efekty ich pracy możecie zobaczyć na stronie internetowej naszej szkoły i w następnych numerach szkolnego czasopisma. Wspólnie opracowujemy konspekt gazetki, a następnie realizujemy projekt na komputerze. Próbne egzemplarze podlegają jeszcze kosmetycznym przeróbkom, a na koniec trafiają do Waszych rąk. Udokumentowujemy najważniejsze wydarzenia w szkole. Gazetka ta powinna nie tylko Was bawić, ale też dostarczać niezbędnych informacji dotyczących szkoły.


Michalina Mormol kl. VI d
Weronika Ciecierska kl. VI d

DZIEŃ NAUCZYCIELA

Dnia 15 października 2009 roku o godzinie 13:30 na hali sportowej odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej.


Przybyli na nią wszyscy pracownicy oświaty naszej szkoły. Swoją obecnością zaszczycili nas Zastępca Burmistrza pani Ewa Konarzewska, Przewodniczący Rady Rodziców pani Danuta Roszkowska i pan Andrzej Laskowski. Pani dyrektor Małgorzata Koc wygłosiła piękne przemówienie i złożyła nauczycielom życzenia. Następnie odbyło się przedstawienie które przygotowały klasy II e i Vc oraz chór szkolny pod opieką pani Marzanny Puchalskiej i pani Katarzyny Matuszewskiej. Pani Maria Śmigielska przepięknie udekorowała miejsce przedstawienia.


Na zakończenie przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wręczyli pracownikom szkoły kartki z życzeniami oraz płytę relaksacyjną.

Gabriela Przychodzeń kl. V e

Strona Główna | Sekcja Sportowa | Szkoła Pana Kleksa | Sztuka | Olimpijczyk | Dziennikarstwo | "Przerwa" | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego