Zadania dla uczniów od 15.04 do 24.04.

Zadania od 27.04. do 29.04.

Zadania od 04.05. do 08.05.

Zadania od 11.05 do 15.05.

Zadania od 18.05 do 22.05.

Zadania od 25.05 do 29.05.

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Od poniedziałku do piątku zachęcam do korzystania z możliwości zadawania pytań, korzystania z porad i konsultacji logopedycznych za pośrednictwem mojej poczty elektronicznej: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Z poważaniem, Jadwiga Molenda


Drodzy Rodzice!

Mam nadzieję, że dzieci powtarzały materiał z naszych zeszytów i pewnie są już trochę znudzone. Dlatego proponuję nowe zabawy logopedyczne. Bardzo proszę pomóc dzieciom, zwłaszcza tym młodszym, wybrać właściwe ćwiczenia z poniższej listy. Może to być jedno zadanie, dwa lub trzy w zależności od tego, co dziecko ćwiczy na zajęciach logopedycznych. Dodatkowo dziecko może podzielić nazwę obrazków na sylaby, głoski, dobierać do nich rymy, układać zdania, itp. Proponuję, aby na początku zabawy każdy wykonał gimnastykę buzi i języka.

Pozdrawiam

Jadwiga Molenda

1. Gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia mające na celu wypracowanie pionizacji języka, niezbędnego do prawidłowej wymowy głosek z szeregu szumiącego [sz], [ż/rz], [cz], [dż] oraz głoski [r].

Wydrukowaną kartę z obrazkami można pokolorować i porozcinać wzdłuż linii. Pojedyncze karteczki poskładać i wrzucić do pojemnika lub umieścić każdą z nich np. w plastikowym jajku niespodziance. Dziecko wybiera karteczkę i wykonuje ćwiczenie. Dodatkowo można poprosić o interpretację obrazka – dlaczego kojarzy się z wiosną lub z danym ćwiczeniem. Na przykład: bocian – przylatuje do Polski wiosną. Długo stoi na jednej nodze a to jest podobne do trzymania języka w górze.

2. Utrwalanie głosek szumiących [sz, ż/rz, cz,dż]

3. Utrwalanie głosek syczących [s, z, c, dz]

4. Utrwalanie głoski [l]

5. Utrwalanie głoski [r]

6. Niepłynność mowy

7. Rozwijanie mowy i bogacenie słownictwa - poziom łatwy - kl. I-III

8. Rozwijanie mowy i bogacenie słownictwa - poziom trudniejszy - kl. III-VII


Drodzy Rodzice!

Bardzo proszę, aby uczniowie objęci terapią logopedyczną nie zapominali o ćwiczeniach mowy i wymowy. Większość dzieci jest obecnie na etapie utrwalania prawidłowej wymowy ćwiczonych głosek. W tym tygodniu proponuję powtarzanie materiału z naszych zeszytów, zaczynając od wymawiania głosek w izolacji, potem w połączeniu z samogłoskami, a następnie w wyrazach i zdaniach. Warto też ćwiczyć okazjonalnie w codziennych sytuacjach, przy zabawie, przy odrabianiu lekcji. Trzymamy się zasady, która gwarantuje szybkie osiągnięcie celu: Ćwicz krótko, ale często!

A teraz propozycja dla wszystkich:

Zabawy i ćwiczenia oddechowe

- utrwalają nawyk prawidłowego oddychania

- pogłębiają oddech (wydłużają fazę wdechową i wydechową)

- stymulują pracę przepony

- poprawiają płynność mowy

- zmniejszają nadmierne napięcie mięśniowe

- korzystnie wpływają na redukcję stresu

1. Baloniki - Nabierz powietrze przez nos - balon napompowany. Z balonika długo ucieka powietrze: ssss....

2. Gorąca zupa - fffff........

3. Syczący wąż - sssss........

4. Lokomotywa - cz cz cz cz ..... puf puf puf......

5. Wąchanie różnych zapachów (owoce, warzywa) - zgadywanie co to może być

6. Miś na huśtawce - W pozycji leżącej - połóż na brzuchu swoją ulubioną maskotkę. Wykonuj nosem wdechy i wydechy i obserwuj jak miś podnosi się i opada. Staraj się wydłużać te czynności.

Poniżej podaję linki do filmów z propozycjami ćwiczeń oraz mój adres. Życzę wesołej zabawy i dużo zdrowia.

Jadwiga Molenda

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI

https://www.youtube.com/watch?v=4FyXhLknLPQ