Proszę przepisać do Worda teksty lem i desiderata umieszczone na platformie zkomputerem.pl, zgodnie ze wskazówkami i wzorem zawartymi w lekcji 4.1. PISZ SPRAWNIE I ŁADNIE.

Rozwiązania przesyłamy na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Proszę w temacie wiadomości podać imię, nazwisko i klasę.

Pozdrawiam i do zobaczenia, Marek Łosiewski

  • Klasa VII a, c - historia

Dzień dobry, przesyłam zadania do samodzielnego wykonania w domu. Korzystamy z podręcznika.

  1. powtarzamy wiadomości z rozdziału V „I wojna światowa” tematy 1 – 3.
  2. wykonujemy zadania:

a. proszę przeczytać teksty źródłowe ze stron 158, 166, 172 i wykonać zadania pod tekstami.

b. proszę zapoznać się z infografiką na stronach 164-165 i odpowiedzieć na  pytania 1 i 2 str. 165

Życzę miłej pracy.

Radosław Tymiński

Proszę przeczytać dwie kolejne katechezy w tygodniu z podręcznika oraz zapisać w zeszycie temat katechezy i "zapamiętaj".

Szczęść Boże - Jan Rutkiewicz

  • Klasy VII - biologia

Na platformie edukacyjne wsipnet rozpoczęło się już nauczanie biologii dla klas siódmych. Mam nadzieję, że wszyscy rodzice otrzymali ode mnie wiadomość z kodem klasy niezbędnym do rejestracji. Niestety do dnia dzisiejszego nie wszyscy uczniowie zarejestrowali się. Myślę, że jest to spowodowane chwilowym przeciążeniem serwera wydawnictwa i pozostali w najbliższych dniach dołączą. Na wszelki wypadek podaję temat z podręcznika do opracowania w tym tygodniu.

Jednak bardzo zachęcam do tego aby wszyscy zarejestrowali się na wsipnet.

VII A, C

  1. Odruchy warunkowe i bezwarunkowe.
  2. Higiena układu nerwowego.

Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku zapisz temat i bardzo krótką notatkę w zeszycie (w punktach, rysunek, tabelka - forma dowolna) a następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń. Przejrzyj też materiały dodatkowe:

https://www.youtube.com/watch?v=howvRAkWPLM

https://epodreczniki.pl/a/radzimy-sobie-ze-stresem/DghhTE3WT

https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/D1GGZ5Pra

https://epodreczniki.pl/a/uzaleznienia/Do63k2pYq

Zachęcam do przejrzenia tych stron; dużo ciekawostek, filmików, a na końcu interaktywne zadania do samokontroli. Może któreś z nich będą na sprawdzianie?

VII B

  1. Czynności ośrodkowego układu nerwowego.
  2. Odruchy warunkowe i bezwarunkowe.

Po zapoznaniu się z treścią w podręczniku zapisz temat i bardzo krótką notatkę w zeszycie (w punktach, rysunek forma dowolna) a następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń. Przejrzyj też materiały dodatkowe:

https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DyIidwFvA

https://epodreczniki.pl/a/uklad-nerwowy/D7nf5jx0A

https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/D1GGZ5Pra

Zachęcam do przejrzenia tych stron; dużo ciekawostek, filmików, a na końcu interaktywne zadania do samokontroli. Może któreś z nich będą na sprawdzianie?

  • Klasy VII - plastyka

epodreczniki.pl

Mój księgozbiór, mój ekslibris.

  • Klasy VII b, c - matematyka
  1. Nauczanie online matematyki prowadźcie dalej za pomocą strony https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje Na stronie zamieszczone są lekcje z działu „Równania liniowe”.
  2. Ponadto w zeszytach przedmiotowych rozwiązujcie codziennie (z wyjątkiem soboty i niedzieli) po 4 zadania z podręcznika lub ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń. Wybierajcie zadania łatwe, trudne lub bardzo trudne – to zależy od Was. Zapisujcie: Temat:  ……….. – zdalne lekcje.
  3. Dla chętnych polecam stronę https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-podstawowa/matematyka?format=e-podrecznik oraz https://szaloneliczby.pl/rozwiaz-rownanie-puzzle/
  4. Uczestnikom konkursu Kangur Matematyczny polecam stronę  https://www.kangur-mat.pl/.  Na stronie zamieszczone są zadania do samodzielnego rozwiązania. Jednocześnie informuję, iż Komitet Organizacyjny Konkursu podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 16.04 br.
  5. Jeśli pojawią się trudności kontaktujcie się ze mną: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  • Klasa VII b, c - język polski

1. Jak powstaje film?

2. Co nazywamy epiką?

3. W szkole mówimy o szkole

4. Moje miejsce na świecie

5. Dziwny jest ten świat.

epodreczniki.pl

  • Klasa VII a - język polski 

Szanowni Państwo, w związku z zaistniałą sytuacją polecam nauczanie języka polskiego za pomocą strony https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje. Prócz tego obowiązują ustalenia wcześniejsze (polecenia do lektury podr. s.180, s.181, s.183, notatki na podstawie tematów z rządowej strony prowadzącej zdalne nauczanie wykonujemy w zeszycie do przedmiotu), uczniowie jeszcze w środę otrzymali sporą ilość pracy domowej, proszę o staranne jej wykonanie. Zachęcam również chętnych uczniów do projektowania lapbooka na podstawie lektury "Opowieść wigilijna" (https://www.youtube.com/watch?v=FRROpc1X7VU),wiem, że moi uczniowie lubią wyzwania. Proszę również o śledzenie programu TVP KULTURA, ponieważ pojawią się tam adaptacje lektur (proszę o napisanie recenzji jednej z adaptacji) oraz zachęcam do oglądania o 8.40 codziennie na TVP BIAŁYSTOK lekcji polskiego.

Emilia Zarzecka-BucińskaProszę również o wykonywanie arkuszy egzaminu ósmoklasisty http://www.cke.gov.pl/

karta pracy

  • Klasa VII c - język angielski

Proszę zalogować się na quizlecie (konta już posiadacie), wpisać w wyszukiwarkę english plus options 1 unit 5 achieve, powtarzamy słownictwo, które poznaliśmy w szkole.

Proszę o powtórzenie treści gramatycznych poznanych na lekcjach: przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym poprzez aplikacje quiziz.

Wysyłam gotowe linki:

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19mK7UxP8feyZFIzdN6UovoLvpjFAl8Vb%252FmvKC40nf5cLB%252Blh6QQ1dtl14orylyuExT6lOOaLYnIg%253D%253D

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX18zd4TZVcRBeAKZbNotVaEr9rqPVwSczUFMwyzL4ZhnEYCt%252BXiMLDW6jdYhN1vjHE69BJjhKZTTcQ%253D%253D

https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252BhHtjAaasMaE7HvWagqhAOOC0B89KRlUxk%252BcFfMWDLwAq55Cxe3LHgU1TvojADOP1KaUU929q8iQ%253D%253D

  • Klasy VII - język rosyjski

Szanowni Uczniowie!

Proszę Was, żebyście czytali teksty rosyjskie z rozdziału II „Rodzina”. Uczcie się liczebników do 2000. Sprawdzę je, gdy wrócimy do szkoły. Utrwalajcie słownictwo związane z nazwami członków rodziny.

Proszę zróbcie drzewo genealogiczne, wzorując się na drzewie genealogicznym rodziny Maszy z zadania 4/31. Macie nagranie na płytce, która jest dołączona do podręcznika. Odsłuchajcie tego, a następnie spróbujcie zrobić w formacie A3 drzewo genealogiczne swojej rodziny. Proszę o ujęcie w drzewie genealogicznym dziadków, rodziców, a także  rodzeństwo. Liczebniki zapiszcie słownie. Wykonajcie to, jak w zadaniu 4/31 pod tym poleceniem jest na niebiesko podany jeden przykład. Wzorując się na nim, zróbcie takie o swojej rodzinie.

Życzę owocnej pracy.

Pozdrawiam, Ewelina Czajkowska

  • Klasa 7 a, 7 b, 7 c - geografia

Temat: Czynniki rozwoju rolnictwa Polski.

Proszę zapoznać się z tematem:

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-rozwoju-rolnictwa-polski/DPi0GMflE

Na końcu są ćwiczenia do sprawdzenia wiedzy z tego tematu.

Zapisz w zeszycie, czym jest rolnictwo ekologiczne.

  • klasy 7 a,  7b - język angielski, Marta Kostro

Szanowni Państwo, uprzejmie proszę o rozwijanie kompetencji językowych uczniów. Proszę utrwalać poznany materiał z rozdziałów 1-8. Warto wykorzystywać zasoby portali edukacyjnych w rozwijaniu swoich umiejętności. Proszę zapoznać się z zasadami użycia, budową czasu Present Perfect, wykonywać dostępne zadania w zeszytach ćwiczeń oraz na platformach edukacyjnych.Warto rozwijać umiejętność rozumienia tekstów pisanych str. 112-115 w podręczniku. Pozdrawiam, Marta Kostro.

  • Klasa VIIa - matematyka

Jeśli ktoś nie otrzymał zagadnień przez aplikację ”Prymus„

Do realizacji polecam następujące temat .Proszę pracę rozłożyć w czasie gdyż podane zagadnienia przewidziane są na 8 godzin lekcyjnych więc nie potraktujcie tego jako pracę „na raz” Pisząc mam nadzieję , że czas spędzony przez moich uczniów nie będzie czasem straconym na gry i leniuchowanie. Szkoda byłoby zaprzepaścić naszą pracę, dlatego zachęcam  Was do samodzielnej pracy, a rodziców do mobilizowania i sprawdzania na miarę możliwości. . Rozbudzajcie swoją ciekawość świata  i pamiętajcie, że uczycie się dla siebie. Tematy i rozwiązania zadań proszę zapisywać w zeszytach klasowych i w zeszytach ćwiczeń. Zadania będą sprawdzane po waszym powrocie do szkoły Polecam następujące tematy:

Temat :Równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

Podręcznik strona  168

Zadanie 4,5,6,/168

Temat :Rozwiązywanie równań o różnym stopniu trudności z zastosowaniem porządkowania wyrażeń algebraicznych

Podręcznik strona 169- 172

Zadanie 2,3,5 /170-171

Zadanie  6,7,8,9,10,11/172

Ćwiczenia

Zadanie 3/57

Zadanie 4,5/58

Zadanie 7 a,b,c/60

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem  równań w kontekście praktycznym

Podręcznik strona 173- 175

Zadanie 1,2,3,4,5/173

Zadanie 7, 8,9,10,12,16 /174

Zadanie 17,18,19 /175

Ćwiczenia

Zadanie 1,2, 3,4/61

Zadania 5,6,/62

Proszę wspierać się analizą przykładów z podręcznika i ćwiczeniami. Polecam również następujące strony:

www.epodreczniki.pl, www.superbelfer.pl, www.solaris.pl, www.edukator.plwww.gov.pl/zdalnelekcje, https://pl.khanacademy.org/math,  www.matzoo.pl

Z poważaniem nauczyciel matematyki  Krystyna Kruszewska.

Pytania można kierować na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

  • Klasa VII a - tylko dla uczniów realizujących inną podstawę programową - Agnieszka Faszczewska, Iwona Kadłubowska

Link do zajęć edukacyjnych w domu dla dzieci wspomaganych https://www.matzoo.pl

1.ZABAWY SPRZYJAJĄCE ROZWIJANIU KONCENTRACJI:

- GŁUCHY TELEFON

- CIEPŁO-ZIMNO – uczeń poszukujący ukrytego przedmiotu może być kierowany do celu w różny sposób, np. podpowiadacze wykorzystują kierunki prawo-lewo, bliżej-dalej itp.

- RYMOWANKI – nauka krótkich rymowanych wierszyków, wyliczanek, również z wprowadzaniem towarzyszących temu gestów

2. Spróbuj wykonać codzienną czynność inną ręką niż zazwyczaj; jeśli jesteś praworęczny, wykonaj czynność lewą i odwrotnie, np. posmaruj kromkę chleba, chwyć kubek, telefon czy zasuń piórnik.

3. WYSŁUCHIWANIE, WYSTUKIWANIE RYTMU

Dziecko ma za zadanie wysłuchać rytmu zademonstrowanego przez osobę dorosłą (np. za pomocą cymbałków, drewienek, bębenka lub klaśnięciami), a następnie wystukać go samodzielnie, powtarzamy kilkakrotnie  dziecko może też przedstawiać usłyszany rytm rysunkiem, symbolem  dziecko kładzie się lub siada wygodnie i słucha uważnie odgłosów z otoczenia, a potem ma je wymienić. Zadanie można utrudnić przez nakazanie wymienienia odgłosów w kolejności, w jakiej się pojawiały (możemy sami „produkować” różne odgłosy - np. skrzypienie drzwi, stukanie, szuranie, szeleszczenie gazetą itd.)

MUZYKA RELAKSACYJNA/ NA POPRAWĘ KONCENTRACJI

https://www.youtube.com/watch?v=Xt9HHai_mbc&t=1180s

Nauka rysowania

https://stylowi.pl/mariolka26/1539893/nauka-rysowania

W tej zabawie dziecko ćwiczy spostrzegawczość, usprawnia swoją percepcję wzrokową, a także rozwija umiejętność koncentracji.

https://www.basisschoolmateriaal.nl/Groep-3/concentratie/concentratie+1.html