Prowadząca lekcje: Edyta Godlewska
Klasa: VI C
Data: 19.03.2019 r.
Czas trwania lekcji: 45 minut
Temat: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z działu „Sport”.
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
- kształtowanie strategii komunikacji w języku angielskim,
- doskonalenie umiejętności kluczowych (porozumiewania się w języku obcym, kompetencji informatycznych, umiejętność uczenia się (inicjatywność).
Cele operacyjne:
Uczeń:
- powtarza i utrwala nazwy sportów oraz wyposażenia sportowego,
- zna zastosowanie czasu Past Simple,
- potrafi budować zdania przeczące i pytające w czasie Past Simple,
- potrafi tworzyć zdania w trybie rozkazującym,
- współpracuje w grupie.
Formy pracy: indywidualna, praca w parach, grupach, zbiorowa.
Metody: komunikatywna, bezpośrednia, indukcyjna, audiowizualna
Środki dydaktyczne: kserokopie, komputer, tablica interaktywna, e-podręcznik
„Steps in English 3”.
Przebieg lekcji.
I Część wstępna.
1. Sprawy organizacyjno-porządkowe (5 minut).
- powitanie, obecność, sprawdzenie pracy domowej.
2. Podanie tematu i celów lekcji.
II Część właściwa.
1. Wprowadzenie do tematu lekcji (5 minut).
Warm up – nauczyciel zachęca uczniów do krótkiego powtórzenia słownictwa. Uczniowie otrzymują karty z nazwami różnych sportów oraz wyposażenia. Zadaniem każdej grupy jest przyporządkowanie odpowiedniego wyposażenia do danego sportu. Następnie każda grupa głośno odczytuje swoje odpowiedzi.
- Kolejnym zadaniem jest przyporządkowanie odpowiedniego wyposażenia sportowego do wyświetlonych obrazków. Uczniowie wykonują to zadanie na tablicy interaktywnej znajdującej się w klasie. (5 minut).
- Następnie uczniowie wykonują zadanie 1 na stronie 73 z podręcznika, zapisują w zeszytach nazwy sportów oraz wyposażenia, po czym na forum klasy czytają swoje odpowiedzi sprawdzając jednocześnie pisownie z tablicą interaktywną (5minut).
- Nauczyciel wspólnie z uczniami przypomina zasadę budowania zdań twierdzących, przeczących oraz pytających w czasie Past Simple. Uczniowie układają zdania z rozsypanych wyrazów. Następnie zachęca ich do krótkiego przypomnienia poprzez znaną grę „KAHOOT”. Uczniowie korzystając z telefonów komórkowych wybierają poprawną odpowiedź do pytań wyświetlonych na tablicy interaktywnej. Wygrywają najszybsi i najlepsi. (7 minut).
- Następnie uczniowie wykonują zadanie 3 ze strony 73 z podręcznika. Zamieniają zdania twierdzące na przeczące w czasie Past Simple. Zapisują w zeszytach poprawne odpowiedzi, które później konsultują z kolegą z ławki, a na końcu sprawdzają pisownie z tablicą interaktywną. (5 minut)
- Uczniowie wykonują zadanie 4 ze strony 73 z podręcznika. Tworzą pytania w czasie Past Simple, zapisują poprawne odpowiedzi w zeszycie, po czym odczytują je na forum klasy i sprawdzają z tablicą interaktywną. (3minuty)
- Kolejnym zadaniem jest przypomnienie zasad tworzenia zdań w trybie rozkazującym. Po czym uczniowie wykonują ćwiczenie wyświetlone na tablicy interaktywnej. Należy wybrać poprawną odpowiedź , tak aby pasowała do obrazków.
Chętni uczniowie wykonują zadanie na tablicy interaktywnej. (5 minut)
- Następnie uczniowie wykonują zadanie 6 na stronie 73 w podręczniku, które polega na właściwym zastosowaniu trybu rozkazującego, form twierdzących i przeczących. (5minut)
III Część końcowa.
- Uporządkowanie/ podsumowanie wiadomości. (5 minut)
a) Na końcu lekcji nauczyciel prosi uczniów o podsumowanie własnej pracy i dokonanie samooceny.
b) Nauczyciel zadaje i wyjaśnia pracę domową. Następnie nagradza najaktywniejszych uczniów.
c) Praca domowa dla chętnych (online) na stronie www.engly.pl
« poprzednia |
---|